Saturday, 18 July 2015
27 November 2021
برنامه استاتوس

«پرداخت وجوهات شرعی با تلفن همراه»

2015 June 25

مسیب سروندی – الهام رحیم‌زاده / رادیو کوچه

 

مسوول پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌اله «مکارم شیرازی» گفت: امکان پرداخت وجوهات شرعی ازطریق سامانه USSD با تلفن همراه فراهم شد. هم‌راه شما خواهیم بود با یکی دیگر از سری برنامه‌های استاتوس.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید

 

فایل را از این جا دانلود کنید

خبر تنوری

«بیش از سی ‌آمریکایی گروگان تروریست‌ها هستند»

مشاور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم رییس‌جمهوری آمریکا گفت در حال حاضر بیش از سی آمریکایی در خارج از این کشور گروگان گروه‌های تروریستی هستند.

به گزارش رویترز، «لیزا موناکو» روز چهارشنبه اظهار داشت که در حال حاضر بیش از سی شهروند این کشور در مناطق مختلف جهان توسط گروه‌های تروریستی به گروگان گرفته شده‌اند.

دولت آمریکا که در حال تغییر رسمی سیاست خود در خصوص به گروگان گرفته شدن شهروندان این کشور است، می‌گوید که از زمان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون بیش از هشتاد نفر از اتباع این کشور توسط گروه‌های تروریستی یا دزدان دریایی به گروگان گرفته شده‌اند.

daesh

مقامات دولت اوباما می‌گویند به دنبال آن هستند که دیگر در برابر آزادی شهروندان آمریکای از دست گروگان‌گیران، هیچ‌گونه باجی پرداخت نکنند.

سوتی هفته

«پرداخت وجوهات شرعی با تلفن همراه»

مسوول پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌اله «مکارم شیرازی» گفت: امکان پرداخت وجوهات شرعی از طریق سامانه USSD با تلفن همراه فراهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌اله مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام «وحید علیان‌نژاد» در این زمینه افزود: کاربران می‌توانند از طریق تلفن همراه با شماره‌گیری #410*741* وجوهات شرعی خود را با شماره کارت بانکی و رمز دوم، کاملن ایمن، سریع و آسان پرداخت کنند.

وی پرداخت زکات شامل زکات عام (غیر سادات) و زکات سادات، زکات فطره شامل زکات عام (غیر سادات) و زکات سادات، کفارات شامل کفارات قسم، کفارات نذر، کفارات عهد، کفاره روزه عمد و کفاره روز عذر، خمس شامل خمس سهم سادات کرام، خمس سهم امام و خمس سهمین مبارکین، صدقه شامل پرداخت صدقه، رد مظالم شامل پرداخت رد مظالم و تبرعات شامل ساخت مراکز علمی، ساخت حسینیه، ساخت مسجد و بازسازی حرمین را از خدمات ارایه شده در این سامانه عنوان کرد.

20130306-makarem-koocheh

وی اضافه کرد: توجه به مسایل شرعی، تدین و تعبد به آن، متدینین را بر آن داشته است که نسبت به پرداخت وجوهات شرعی التزام داشته باشند؛ به همین جهت دسترسی به مراجع عظام و یا دفاتر و نمایندگان آنها به این منظور دغدغه همیشگی آنان بوده است.

علیان‌نژاد با بیان این‌که در این راستا مراجع عظام تقلید، جهت تسهیل این‌گونه خدمات به استفاده از فناوری‌های روز نگاه ویژه‌ای داشته‌اند، گفت: دفتر آیت‌اله مکارم شیرازی همیشه در استفاده از فناوری‌های روز پیشرو بوده است و از سال‌های گذشته با استفاده از پرداخت‌های بانکی، دستگاه‌های pos و پرداخت آنلاین وجوهات، مقلدین را در این زمینه یاری کرده است.

حوادث

«قربانیان گرمای بی‌سابقه در پاکستان به ١٢٠٠ نفر رسید»

موج گرمای بی‌سابقه هوا در کراچی پاکستان که از اوایل هفته آغاز شده، تاکنون جان هزار و دویست نفر را گرفته است.

به گزارش روزنامه اکسپرس، از روز گذشته تاکنون دویست و سیزده نفر بر اثر گرمازدگی در بیمارستان‌های شهر کراچی جان خود را از دست داده‌‌اند، بنابراین تعداد قربانیان گرمازدگی در پاکستان به بیش از هزار و دویست نفر رسید.

سردخانه‌های شهر کراچی و نقاط مختلف ایالت سند اعلام کرده‌اند، نمی‌توانند اجساد بیشتری را پذیرش کنند و ظرفیت آنها تکمیل است.

اداره هواشناسی پاکستان در گزارشی اعلام کرد: دمای هوای شهر کراچی هم اکنون ۴٩ درجه سانتی‌گراد است و میزان رطوبت بالای هوا نفس کشیدن را سخت کرده است.

garma

هم‌چنین گزارش می‌شود، با توجه به کمبود پرسنل بیمارستان‌های ایالت سند نیروهای ارتش به ویژه پزشکان برای کمک به مردم وارد عمل شده‌اند و با برپایی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط مختلف تلاش می‌کنند مردم را نجات دهند.

«نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان با اعلام حالت فوق‌العاده در کراچی از تمام نهادها خواست برای نجات مردم از گرمازدگی وارد عمل شوند.

هم‌چنین اعضای اپوزیسیون در اعتراض به افزایش تعداد قربانیان گرمای طاقت‌فرسا در شهر کراچی با ترک مجلس ملی، دولت را مسوول این وضع دانستند.

یادی از تاریخ

«تاریخچه آینه و آینه‌کاری»

کهن‌ترین نشانه‌های آینه مربوط به ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد است که در آناتولی (در ترکیه) یافت شده ‌است. پس از آن در ۴۰۰۰ پ. م. می‌توان تمدن‌های میانرودان را نام برد. در مصر باستان کهن‌ترین نشانه از آینه به حدود ۳۰۰۰ پ. م. باز می‌گردد. نمونه‌ای دیگر از وجود آینه به حدود ۳۰۰۰ سال پیش در ایران می‌رسد که یعنی در زمان هخامنشیان که آنها با صیقل دادن سنگ‌ها و فلزات، آنها را به آینه‌هایی شفاف تبدیل می‌کردند که آثار آن در تالار آینه تخت جمشید باقی مانده‌است. آینه‌های صیقل شده در آمریکای جنوبی و مرکزی به ۲۰۰۰ پیش از میلاد باز می‌گردد. در چین آینه‌های برنجی به ۲۰۰۰ پیش از میلاد باز می‌گردد. آینه‌های روکش شده از فلز در صیدای لبنان در سده یکم پس از میلاد یافت شده‌ است. آینه‌های شیشه‌ای با روکشی از ورقه طلا در نوشته‌های پلینی مهتر در کتاب «تاریخ طبیعی (پلینی)» در سال ۷۷ پس از میلاد نوشته شده ‌است.

در سده ۱۲ میلادی شیشه در فراوری آینه، به شکل گسترده به کار گرفته شد و نخستین آینه‌های شیشه‌ای که با ورقه‌هایی پوشیده از سرب به بازار عرضه می‌شدند به وجود آمدند. زمانی بعد ماهیت سمی بودن سرب آشکار گردید و به همین دلیل استفاده از مخلوط جیوه و قلع به جای سرب آغاز شد. این تغییر و دگرش‌ها باعث شدند که ونیز که در آن زمان محل تولید این‌گونه آینه‌ها بود به یک قطب اقتصادی تبدیل شود. با وجود این، اختراع و فراوری آینه را نباید جزو نیازهای نخست و تنها در حد یک ابزار شخصی پنداشت، امروزه کاربردهای دانشی آینه‌ها بسیار بیشتر از کاربردهای نخستین و نمایی آنها هستند.

ainekari

داشنمندان از مدت‌ها پیش ویژگی‌های آینه‌های تخت و کوژ و کاو (محدب و مقعر) را می‌شناختند و حتا با بهره از آنها برای متمرکز کردن نور آفتاب وسایلی را برای به آتش کشیدن اجسام اختراع کرده بودند. حتا در این مورد افسانه‌ای وجود دارد که می‌گویند ارشمیدس دانشمند نامدار سده سوم پیش از میلاد به وسیله شبکه‌ای از این‌گونه آینه‌ها، کشتی‌های بادبانی مهاجمان رومی را به آتش می‌کشیده ‌است، تا این‌که فرمانروای روم سرانجام در شب موفق به تسخیر شهر «سیراکوز» می‌گردد. آینه بر آمده یک آینه قدیمی است.

بنابر مدارک‌ موجود، گویا برای‌ نخستین‌ بار آینه‌ در تزیین‌ بنای‌ دیوان‌ خانه «شاه‌ طهماسب‌ صفوی»‌ (٩٣٠ -٩٨۴ق‌/١۵٢۴- ١۵٧۶م‌) در قزوین‌ به‌ کار گرفته‌ شده‌ است‌.

کاربرد آینه‌ در ساختمان‌ که‌ در قزوین‌ آغاز گردید، پس‌ از انتقال‌ پایتخت‌ از قزوین‌ به‌ اصفهان‌ (١٠٠٧ق‌/١۵٩٨م‌)، در این‌ شهر و دیگر شهرهای‌ ایران‌ چون‌ اشرف‌ (بهشهر) گسترش‌ یافت‌. هربرت‌، و در تزیین‌ بسیاری‌ از کاخ‌های‌ دوره صفوی‌ که‌ شمار آنها به‌ نوشته شاردن‌ تنها در اصفهان‌ به‌ ١٣٧ دستگاه‌ مى‌رسید (ص‌ ٩۶)، از این‌ هنر بهره‌ گرفته‌ شد. در این‌ میان‌ کاخ‌ معروف‌ به‌ «آینه‌ خانه‌» که‌ به‌ سبب‌ به‌ کار بردن‌ آینه بسیار در تزیین‌ آن‌ بدین‌ نام‌ شهرت‌ یافته‌ بود، جایگاهى‌ ویژه‌ داشت‌. «آینه‌ خانه‌» به‌ روزگار پادشاهى‌ شاه‌ صفى‌ (١٠٣٨-١٠۵٢ق‌/ ١۶٢٩-١٢۴٢م‌) در کنار زاینده‌ رود ساخته‌ شد. سقف‌ و تالار و ایوان‌ و دیوارهای‌ این‌ بنا، با آینه‌های‌ یک‌ پارچه‌ به‌ درازای‌ ١/۵  تا ٢ متر و پهنای‌ کمتر از یک‌ متر آراسته‌ شده‌ بود و بازتاب‌ تصویر زاینده‌ رود و بیشه‌های‌ ساحل‌ شمالى‌ آن‌ در آینه‌ها منظره‌ای‌ جالب‌ و دلپذیر پدید مى‌آورد.

استاتوس

در پایان برنامه این هفته از شما خواستاریم تا دیدگاه خود را در خصوص لزوم راه اندازی امکان پرداخت وجوهات شرعی از طریق سامانه USSD با تلفن همراه در شرایطی که تورم بسیاری در ایران وجود دارد، برایمان بنویسید.

مطالب مرتبط

نامزد انتخابات آمریکا: ایرانیان مذهبی قابل اعتماد نیستند

«نوشته فوق می تواند نظر نویسنده باشد و الزامن نظر رادیو کوچه نیست»

|

TAGS: , , , , , , , , 

۲ Comments


  1. alivafi
    1

    مفتیان مست جام نشخوارند…..خمس و مال امام می شمرند…وافی

  2. 2

    wh0cd249397 GENERIC VIAGRA